Семінар в Запоріжжі.

Експериментальний проект Марини Порошенко  «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати»

З 8 по 10 лютого у м. Запоріжжі (за підтримки Благодійного Фонду Марини Порошенко й Міністерства освіти і науки України) тривав третій етап експериментального проекту з впровадження практичної моделі інклюзивного освітнього середовища.
До навчального курсу було залучено 75 фахівців психолого-медико-педагогічних консультацій Запоріжжя і області.
Що порадувало в Програмі? Це той рідкісний випадок, коли керівники як адміністративного, так освітнього напрямів замість типового для нашої країни снобізму, скептичного зневіри, вичікувальної позиції самі ініціюють і сприяють всілякій підтримці успішної реалізації цього Проекту. Сааме тому і було вибрано Запоріжжя.
Моя участь на тренінгу: розповіла про розроблений нами (ГО “Маленький принц” та Інститут людини Університету Грінченка) План впровадження безперешкодної освіти для дітей з аутизмом і показала кожен конкретний крок:

1) створення команди супроводу (на чолі з координатором), її орієнтир на життєдіяльність дитини протягом усього тижня;
2) проведення конкретної діагностики для визначення стану і особливостей її розвитку (в т.ч. її сильних сторін і потреб);
3) розробка освітньої стратегії, починаючи з актуальних цілей дитини, розписуючи узгоджену роботу кожного учасника по їх досягненню; орієнтир на створення базових передумов дитини для її навчання і розвитку, знаходження цінного балансу між навчально-виховної та корекційно-розвиваючої роботою;
4) впровадження сучасного «класного менеджменту» в садку / школі,
5) алгоритм реалізації Стратегії та відстеження її результативності.

Звичайно, все непросто. І багато чому ще нам самим треба вчитися: як подавати матеріал; як задіяти учасників, щоб це дійсно був тренінг, подолання інертності, перетворення їх, набуття ними нових необхідних умінь; як розробляти роздатковий матеріал, щоб він був керівництвом до дії; як працювати в команді, щоб кожен тренер чітко знав, що робить інший, і міг спиратися на це в своєму тренінгу. Тому не можна зупинятися і необхідно  об’єднуватися з такими ж людьми, налаштованими на цю гідну Справу і справжній успіх. Перемога буде за нами!

1a 2a 3a 8a 5a 6a 7a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скрипник Т.В., професор кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, експерт з сенсо-моторної інтеграції, розробник Інноваційної методики „Становлення сенсорно-моторної інтеграції у дітей з аутизмом”, Голова Ради ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький Принц».